Kamis, 19 November 2015

Sepuluh Herba Deadly - Apa yang Anda Perlu Tahu

Sepuluh Herba Deadly - Apa yang Anda Perlu Tahu

Sehingga kebelakangan ini, yang paling keracunan tumbuhan yang ditemui pada kanak-kanak di bawah enam, dan yang paling adalah agak kecil. Walau bagaimanapun, keinginan untuk kembali ke alam semulajadi semakin meningkat bilangan dan peringkat umur yang paling mungkin beracun. Ia bukan hanya orang yang mahu menggunakan ubat alternatif untuk penjagaan kesihatan mereka. Nombor yang lebih besar daripada kita mendaki, perkhemahan dan wildcrafting.

Tanpa pendidikan yang sempurna, ini boleh membawa kepada beberapa masalah perubatan yang serius. Berikut adalah sepuluh contoh atas masalah ini. Ada yang didapati di kedai makanan kesihatan tempatan anda, tetapi ramai yang didapati sama ada di taman atau di hutan. Mengetahui apa yang mereka boleh lakukan boleh membantu menyelamatkan nyawa.

1) Apricot Kernel: Apabila anak-anak di kelas kedai mahu mengeraskan logam, guru meletakkan logam dan beberapa biji aprikot di dalam kotak khas dan dipanaskan mereka. Biji-akan pecah, melepaskan sianida, yang keras logam di dalam. Jika anda makan biji ini, anda makan sianida. Satu-satunya cara ini akan menghalang anda daripada mati kerana kanser adalah jika sianida membunuh anda terlebih dahulu.

2) Blue Cohosh: Banyak wanita telah bergantung pada herba ini untuk mempercepatkan kelahiran semasa bersalin. Bagi mereka yang tidak mempunyai masalah dengan itu, itulah yang herba ini akan lakukan. Malangnya, ia menyebabkan tekanan darah akan meningkat secara mendadak, untuk kedua-dua ibu dan anak. Bayi dilahirkan dalam proses mendapat serangan jantung, dan ia telah membunuh kedua-dua ibu dan kanak-kanak lebih daripada sekali. Mungkin ada kali apabila herba ini membantu, tetapi ia tidak boleh digunakan atau bersahaja oleh sesiapa yang tidak tahu apa yang mereka lakukan.

3) Castor Bean: Jika anda cukup lama, anda mungkin ingat minyak jarak. Ia telah diberikan untuk membantu memastikan anda "biasa," dan ia boleh mempunyai beberapa akibat buruk. Produk ini diperbuat daripada kacang kastor, dengan ricin sebagai serbuk sisa daripada membuang minyak. Tumbuhan ini kini kadang-kadang digunakan sebagai tumbuhan taman bunga, dan ia telah pergi liar dalam banyak bidang. Makan mana-mana bahagian tumbuhan ini boleh menyebabkan cirit-birit yang teruk, loya dan muntah-muntah, sering dengan masa kini darah. Ia boleh membunuh jika cukup dimakan.

4) Ephedra: herba ini telah ditarik dari pasaran, kerana bilangan orang yang telah cedera atau maut selepas mengambilnya. Ia mengandungi versi tumbuhan adrenalina, ubat kuat digunakan oleh doktor dalam sesetengah keadaan kecemasan. Ia mencetuskan kuat "melawan atau penerbangan" gejala sindrom, termasuk peningkatan tekanan darah dan peningkatan dalam kadar jantung.

5) Lobelia: Ada berita baik dan berita buruk tentang mengambil lobelia. Berita buruk adalah ia boleh menutup sistem saraf, termasuk tindak balas luar kawal seperti pernafasan dan kadar jantung. Berita baik adalah bahawa ia menyebabkan loya ganas itu, muntah-muntah dan cirit-birit ia akan menjadi sukar untuk cukup itu turun untuk berbuat demikian. Terdapat herba lebih selamat disediakan untuk melakukan pekerjaan yang satu ini tidak.

6) Monkshood: Satu lagi nama untuk tumbuhan taman yang luar biasa ini adalah Aconite. Meminum walaupun satu daun ia boleh membunuh seorang dewasa dalam masa setengah jam, jadi ia adalah idea yang baik untuk mengelakkan ia. Jika anda mempunyai haiwan peliharaan atau kanak-kanak kecil, ia mungkin bijak untuk tidak berkembang.

7) Nightshade: Beberapa spesies datura disediakan. Jimson rumpai tumbuh di tanah terganggu, bersama-sama jalan raya dan antara baris tanaman. Anak-anak muda suka untuk menuai dan cuba untuk mendapatkan tinggi, tetapi menggulung sama ada di dalam bilik kecemasan atau rumah mayat. Spesies lain termasuk pokok sangkakala malaikat dan Moonflower itu. Elakkan semua daripada mereka, kerana mereka boleh menutup sistem saraf pusat tergesa-gesa.

8) Oleander: Renek ini, sering digunakan dalam sempadan atau di sepanjang lebuhraya, mengandungi unsur yang memberi kesan kepada jantung. Tindak balas adalah sama, tetapi lebih kuat daripada digitoxin. Ramai orang, terutamanya kanak-kanak, telah diracun dan dibunuh oleh tumbuhan ini.

9) Racun Hemlock: Pokok Hemlock malar hijau tidak toksik, walaupun ia mempunyai nama yang sama yang sama. Walau bagaimanapun, Hemlock racun adalah sangat toksik. Socrates terpaksa minum untuk membunuh diri ritual. Ia menyerupai saderi, dan telah disalah anggap untuk itu dengan wildcrafting mereka. Ia biasanya membunuh setengah jam hingga satu jam selepas pengambilan. Jika anda tidak positif, tidak memakannya.

10) Yew: Pokok-pokok yew digunakan sebagai perlindungan privasi dalam banyak bidang. Semua bahagian tumbuhan ini adalah beracun kecuali daging buah. Ramai orang telah melihat burung dan tupai makan buah dan kekal sihat, tetapi kita manusia tidak boleh. Sebabnya ialah benih; tupai dan burung tidak mempunyai pengisaran gigi geraham, jadi benih melalui uncrushed. Kami, di sisi lain, jangan mempunyai mereka. Ia mengambil masa lima belas atau lebih sedikit benih untuk membunuh kanak-kanak dan lebih kurang tiga puluh untuk membunuh seorang dewasa.

Tumbuh-tumbuhan di sekeliling kita adalah indah dan banyak memberikan banyak hasil yang sihat. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk menghormati tumbuh-tumbuhan dan tahu yang selamat dan yang tidak. Melainkan anda telah dilatih dengan betul, ia adalah bijak untuk mengelakkan tumbuhan baru, walaupun dengan bantuan panduan tumbuhan. Ia juga bijak untuk mengajar anak-anak anda untuk menghormati dan penggunaan flora tempatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar