Kamis, 19 November 2015

Pemisahan di sudut mulut

Pemisahan di sudut mulut

Adakah anda mempunyai membelah di sudut-sudut mulut? Jika ya, anda mungkin tertanya-tanya apa yang menyebabkan keadaan ini sangat menyakitkan dan memalukan. Jika anda telah melawat doktor anda, anda mungkin telah diberikan beberapa krim hydrocortisone dan walaupun ini kadang-kadang boleh membawa kelegaan sementara, masalah yang sering kembali berulang kali, dengan beberapa pesakit hampir meletakkan diri mereka untuk hidup dengan kesakitan.

Jangkitan kulit dipanggil sudut cheilitis dan sebenarnya sangat tahan rawatan. Bakteria pada kulit hidup subur di kawasan lembap, seperti sudut-sudut mulut dan sekali ia telah mengambil memegang, keadaan menjadi kulat dalam alam semula jadi dan hampir mustahil untuk menghapuskan.

Bakteria dan jangkitan kulat, seperti yang disifatkan oleh pemisahan di sudut-sudut mulut adalah yang terbaik dihapuskan oleh kelaparan bidang oksigen kerana mereka hanya tidak boleh hidup tanpanya. Walau bagaimanapun, kerana hakikat bahawa wajah yang terjejas (dan lebih ketara mulut) ia adalah sukar untuk menutup kawasan itu dan mencapai matlamat ini. Bersama-sama dengan ini adalah hakikat bahawa mulut sentiasa bergerak untuk fungsi-fungsi penting seperti bercakap, minum dan makan, yang bermaksud bahawa perpecahan tidak pernah seolah-olah mendapat masa untuk sembuh sebelum membuka lagi dan menyebabkan kesakitan yang amat sangat.

Jika anda dapat mencari cara untuk mengelakkan kelembapan melarikan diri maka ini boleh membantu sedikit untuk menyembuhkan membelah di sudut-sudut mulut. Jadi, jika anda berfikir bahawa menggelecek kerana buruk-pemasangan gigi palsu atau pendakap boleh menjadi satu isu, kemudian mendapatkan ini diselaraskan dengan seberapa segera yang mungkin. Jika pesakit adalah pen-penggigit atau jari parasit, kemudian cuba lukisan objek bersalah dengan anti-kuku menggigit penyelesaian untuk tidak menggalakkan amalan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar