Kamis, 19 November 2015

Chiropractic Clinic Untuk Anak Anda

Chiropractic Clinic Untuk Anak Anda

Menurut kajian yang dijalankan oleh Laporan Pengguna, kira-kira 15% daripada semua rakyat Amerika Syarikat memilih untuk terapi alternatif untuk mengubati gangguan dalaman. Daripada jumlah ini, lebih daripada 40% telah digunakan rawatan kiropraktik untuk sakit belakang. Malangnya, kebanyakan orang mengaitkan rawatan kiropraktik dengan leher atau sakit belakang. Walau bagaimanapun, terapi ini boleh memberikan kelegaan simptomatik dalam beberapa penyakit. Terutamanya, klinik kiropraktik Texas akan membantu anak-anak anda membangunkan sistem saraf yang kuat dan menguatkan ketahanan dalaman mereka untuk penyakit.

Bagaimana Adakah Chiropractic Clinic Texas Bantuan Kids?
Di Texas, rawatan kiropraktik digunakan untuk mengubati struktur tulang belakang kanak-kanak. Ramai kanak-kanak menghadapi masalah teruk dengan kedudukan tulang belakang semasa mereka membesar. Masalah-masalah ini boleh membawa kepada struktur yang tidak sempurna saraf tunjang, yang menyebabkan beberapa penyakit. Juga, beberapa kanak-kanak mempunyai kerosakan tulang belakang sejak kelahiran mereka. Ini berlaku disebabkan oleh kedudukan janin yang tidak betul, yang mana boleh menyekat pertumbuhan tulang belakang janin atau membawa kepada struktur yang tidak sempurna.

Kadang-kadang, kaedah campur tangan semasa kelahiran kanak-kanak, seperti sedutan vonteuse, forsep atau pembedahan caesarean, juga boleh menyebabkan masalah tulang belakang bayi. Kerana banyak aktiviti manusia, seperti berjalan dan duduk, ekstrak kuasa melalui tulang belakang, saraf tunjang yang tidak betul boleh membawa banyak kecacatan dalam struktur badan.

Rawatan kiropraktik juga boleh menyembuhkan masalah kesihatan yang lain pada kanak-kanak. Ia amat berkesan dalam menyembuhkan sakit perut, asma, scoliosis, gangguan tidur, alahan, masalah penyusuan dan refleks yang tidak wajar.

Rawatan Kanak-kanak eksklusif di Klinik Chiropractic Texas
Rawatan kanak-kanak di sebuah klinik kiropraktik Texas tidak sama seperti yang diberikan kepada orang dewasa. Dewasa mempunyai struktur saraf tunjang tegar, yang memerlukan daya yang besar untuk pelarasan halus. Walau bagaimanapun, tulang kanak-kanak adalah sangat fleksibel, serta rapuh. Penjajaran tulang belakang untuk kanak-kanak melibatkan tekanan lembut dengan hujung jari. Kiropraktor Pakar menggunakan instrumen pengaktif yang menyampaikan satu kuasa seragam untuk segmen tulang belakang, yang membantu dalam penempatan yang betul. Prosedur tengkorak juga digunakan untuk menggerakkan tulang kanak-kanak untuk pelarasan.

Rawatan Chiropractic pada kanak-kanak akan memberi hasil yang lebih baik dalam masa kurang daripada untuk orang dewasa. Biasanya, ia hanya mengambil masa beberapa pelarasan untuk membawa saraf tunjang teratur seperti yang sepatutnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar